donderdag 7 augustus 2014

Dromen over de dood

 
Fijn onderwerp heb ik gekozen hé? Fleurig ook.
 
Nee, de reden dat ik gekozen heb voor "dromen over de dood", is dat ik in 2 weken tijd, 2 keer gedroomd heb dat een geliefde om het leven  kwam.

Het leek allemaal zo echt en ik voelde mij zo machteloos en intens verdrietig.

Één keer ben ik midden in mijn droom (nachtmerrie) wakker geworden.
Het gevoel dat ik in mijn droom had, ervaarde ik toen ik wakker was nog steeds.
Ik moest even uit bed voor een slokje water om het wat te laten zakken.
Ik had mijn  telefoon gepakt om diegene een bericht te sturen dat ik ontzettend veel van haar houd.

Vannacht had ik weer zo'n droom.
 
Ik ben op internet gaan kijken wat het betekend. Er zijn verschillende verklaringen voor:
* Je zou iets missen bij diegene waar over je droomt en neemt onbewust een beetje afscheid van die gene;
* Je houdt zoveel van die gene dat je bang bent om hem te verliezen.
 
Over beide punten heb ik nagedacht.
 
Mis ik dan iets? Heb ik onbewust afscheid genomen? Nee. Deze theorie is bij mij niet van toepassing.
 
Ik hou zielsveel van de mensen waar ik over gedroomd heb. Als ik nu zou moeten bedenken wat ik zonder hen zou moeten, dan zou ik mij geen raad weten.
 
Meestal heeft het wat ik op een dag mee maak invloed op mijn dromen. Ook wat ik op een dag denk heeft invloed. Misschien dat  MH17 hier onbewust een rol in heeft gespeeld?
 
Nu ik dit typ bedenk ik mij dat het nog door mijn hoofd flitste gisteren: "wat moet ik in godsnaam zonder jou?" En hoppa, mijn brein bedenkt zich niet en gaat er beelden bij maken.
 
Heel fijn, not! 
 
Ik vraag me af: droom jij ook wel eens dat een geliefde overlijd? Wat betekend dit volgens jou?
 
Ellie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten