donderdag 5 november 2015

Griepprik

Een paar weken geleden kreeg ik een brief in de bus. Aan de envelop kon ik al zien hoe laat het was: een uitnodiging voor de griepprik.
Ik hoor je denken: "als je in een bejaardenwoning woont,  moet je dan automatisch een griepprik?" Nee hoor, wees niet bang. Ik val onder één van de risico groepen. Dat klinkt allemaal heftiger dan dat het is. 


Maar goed, het prikje kon ik tussen 16.00 uur en 19.00 uur halen in het dorpshuis.Vlakbij het gebouw is een grote parkeerplaats, waar je gratis mag staan.
Ik kwam om 16.30 uur aantuffen in mijn grijze gebakje. Mensen stonden kriskras op plekken geparkeerd waar je niet eens mag staan. ''Goh, de parkeerplaats zal vast vol zijn'' dacht ik nog. Toen ik daar aan kwam stonden er maar 2 auto's. Ik was oprecht verbaasd. Naar mijn idee is het even ver lopen namelijk.

Wat ik vervolgens zag was: grijs.
Nee, ik keek niet naar mijn auto. Er liepen kuddes oude mensen van en naar het dorpshuis.
De mensen die het dorpshuis verlieten zijn de 'echten'. De hele dag gewacht tot het zover was en dan stipt om 16.00 uur aanwezig zijn. Wat daar de reden van is? Ik heb geen idee.

Er waren 3 mensen aan het prikken. Eén daarvan was mijn huisarts. De anderen ken ik niet. Ik gok assistenten.
Je wint een chocoladereep als je raadt bij wie de rij het langst was. Juist, bij de huisarts. Jij gaat door voor de wasmachine.

Waarom wil je persé door háár geprikt worden? De andere 2 zijn heus niet van de straat geplukt hoor. Zie je het al voor je? "Niks te doen vandaag? Mooi,nu wel. J
e gaat honderden mensen vaccineren."

Ik heb de gok gewaagd. Dat je je arm niet meer kan bewegen is normaal, toch? ;)

Ellie




Geen opmerkingen:

Een reactie posten