maandag 15 juni 2015

Tractor Pulling

Wim zit in het bestuur van Tractor Pulling Eext. Hij heeft de planning van de voorbereidingen op de kalender gezet. Ik moet eerlijk bekennen dat ik lichtelijk verbaasd was. Huh? Moet er zoveel gebeuren? Nu al? Het evenement is pas 4 juli!

Misschien een beetje naïef?

Tractor Pulling wordt elk jaar in het eerste weekend van juli georganiseerd in Eext. Het evenement, wat dit jaar voor de 33e keer georganiseerd wordt, trekt duizenden bezoekers! 

In september zit het bestuur al samen om te vergaderen over het komende jaar. Elke maand komen zij bijeen om vorderingen te bespreken, te evalueren etc.

Een kleine greep wat ik voorbij zie flitsen op de kalender:
* naar het terrein om de baan af te dekken;
* borden schoonmaken;
* vangrail uitzetten, vangrail plaatsen;
* tribunes uitzetten, plaatsen;
* naar de drukker;

* posters ophangen.
En de dingen die spontaan voorbij komen, of waar ik geen weet van heb: het bellen/ mailen, een spoed bezoekje aan het terrein etc.

Vorig jaar woonden wij ook al samen, maar het viel mij blijkbaar niet op dat het organiseren van dit evenement best veel tijd kost.

Met de wedstrijden zelf heb ik niet zo veel. Ik ben een kippetje dat bang is voor het lawaai en de rook die zo'n machine produceert. Ik krijg direct horror beelden in mijn hoofd: een trekker ontploft en alle onderdelen komen, heel toevallig, op mij terecht. Gelukkig zijn er veiligheidsvoorschriften die er voor zorgen dat het bijna onmogelijk is om mijn horror gedachten uit te laten komen. 

Ik vind het een mooi evenement. Ik help op de dag zelf, de sfeer die er hangt is heel gemoedelijk en gezellig. Het is kleinschalig en dat heeft zijn charme!

Kijk voor meer informatie over de wedstrijden etc. op: www.tpeext.nl

Wie weet tot 4 juli!

Ellie




Geen opmerkingen:

Een reactie posten