dinsdag 12 mei 2015

Syndroom

Hoe zou jouw leven er uit zien als jij zelfstandig zou kunnen functioneren in deze maatschappij?
Hoe zou je karakter zijn? Zou je zelf in de zorg werken?

Het doet er niet toe. Jij bent zoals je bent. Dat is goed. 

De mensen die zeggen dat jij niks kan hebben ongelijk.
Zij weten niet hoe zo'n humor jij hebt, hoe zorgzaam en creatief jij bent.

De mensen die zeggen dat jij
 niks mee krijgt, hebben geen flauw benul van jouw voelsprieten.

De mensen die zeggen dat jij niet kan helpen in het huishouden, hebben jou nog nooit met de vaat bezig gezien. Ik heb nog nooit iemand dit met zoveel plezier en passie zien doen.

Mensen onderschatten jou.
Misschien dat ik dat soms ook doe. Dat spijt me.

Ik ben mij ervan bewust dat mijn handen de zoveelste vreemde handen zijn die jouw lichaam wassen.

Ik weet dat mijn ogen, de zoveelste vreemde ogen zijn, die jou op je kwetsbaarste momenten zien. 


Schaam je niet als je een ongelukje hebt gehad. Ik help je en ik zal je niet belachelijk maken.

Het geeft niet als je iets niet begrijpt. Ik neem de tijd voor je en ik zal het je proberen uit te leggen.


Ik hoop dat je weet dat ik je respecteer. Ik zal je nooit pijn willen doen of je willen kwetsen.

Ik geniet als ik jou zie lachen.
Ik krijg het warm als jij mij met je eerlijke ogen aankijkt.
Ik vind jouw onschuldige grappen oprecht leuk.

Blijf zoals je bent!


Ellie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten