vrijdag 17 april 2015

Rokjesboom

Ik heb mij aangemeld op een pagina waar wekelijks een schrijfopdracht wordt geplaatst. Schrijvers kunnen elkaar feedback geven. Deze week is er deze opdracht: Schrijf een verhaal van maximaal 350 woorden waarin een kind in een boom zit. Waarom het kind daar zit en wat hij/zij daar doet, mag je zelf bedenken.


''Mááháám!'' Schreeuw ik. Ik schreeuw zo hard dat mijn keel er pijn van doet.
Ik word altijd zó boos als mama niet doet wat ik wil. Ze weet toch dat ik geen rokjes aan wil? Ik háát rokjes!

Vandaag heeft ze er weer één voor mij klaar gelegd, ik begrijp het niet. Ik heb geprobeerd om een broek aan te trekken, maar dat mocht niet van mama. Ze heeft hem weer van mij afgepakt en in de kast gestopt. Ik ben zo boos dat ik met mijn voeten begin te stampen. Waarom luistert ze nou niet?

Ik heb alles geprobeerd om er onder uit te komen, maar ik weet dat als mama ''nee'' zegt, het ook echt ''nee'' is.

Ik trek met pijn in mijn buik mijn rok aan. Zo kan ik toch niet met de jongens spelen?


Ik eet snel mijn boterham op, want ik zie dat Jasper en Jos al buiten zijn.


Als ik buiten kom rennen ze naar het bosje. Ik ren er achteraan en ik voel kriebels in mijn buik.
Ik vind het zo leuk om met Jasper en Jos te spelen.

Ik kom bij het bosje en ik kijk naar de dikke boom. Ik zal de jongens eens laten zien dat ik geen meisje meisje ben! Ik klim naar boven, maar ik merk dat ik niet zo ver mijn benen kan strekken, omdat mijn rok in de weg zit. Ik stop met klimmen en ik zie dat ik halverwege ben. Ik durf niet meer. Ik wil naar beneden, maar ik kan niet bij de tak komen. Ik glij uit en ik val.


Ik lig op de grond en mijn benen en armen doen zeer. Ik laat niks aan Jasper en Jos merken. Ik zeg dat ik iets aan mama moet vragen en ik ga.


Ik ga mama vertellen dat een rok dragen gevaarlijk is met het buitenspelen.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten