vrijdag 17 maart 2017

Vogelvoer

Als ik mij aankleed geef ik mezelf op mijn donder: "Je moet de kleding niet zo heet wassen." Vervolgens grinnik; "Van 30 graden krimpen je broeken écht niet hóór!"

Mijn figuur, het blijft een dingetje. Het ene moment ben ik lekker bezig en hoef ik mijn buik niet in te houden als ik de knoop van mijn broek dicht doe, het andere moment moet ik rekken en strekken om dat verdomde lapje stof bij elkaar te binden.

Sommige mensen die je spreekt over een 'strak figuur' zeggen: "Alles draait om balans."
Balans? Hoe dan? In je ene hand een brok chocolade en in je andere hand een wortel?

Één dag snoepen en vervolgens weer verder gaan met 'gezond leven.' 


Stilte. Juist ja...

Eet ik iets 'verkeerds', dan vraagt (Schreeuwt. Dwingt. Manipuleert) mijn lichaam om meer. Er zijn óók momenten dat ik heel goed van eten af kan blijven. Heus. Die momenten koester ik. ;)

Er bestaan ook mensen die denken dat het goed is om als een vogel te leven. Ik zag laatst nog zo iemand in de winkel. Er lagen allemaal producten in haar karretje die bij #healthyfood, #fitgirl passen. Jak. Ik kreeg spontaan jeuk. En een beetje jaloezie,misschien. Waar halen die vogelvoeretende mensen de discipline vandaan?
 

Ik heb zojuist besloten dat ik de vogels aankomende winter niet ga bijvoeren. Straks heb ik die vrouw uit de winkel bij mij in de tuin te dineren! 

''Een tuintafel voor twee alstublieft.''

Ellie




Geen opmerkingen:

Een reactie posten