zaterdag 28 maart 2015

NVM Open Huizen Dag

NVM Open Huizen Dag 2015, mijn tijdlijn staat er vol mee. Mensen die schrijven: ''Wij zijn er klaar voor, koffie staat klaar, wees welkom!''

Toen ik dit zag begonnen mijn hersenspinsels te werken. Wat zou de reden zijn dat mensen willen verhuizen?

Zijn ze toe aan een nieuwe start? Hebben ze het huis geërfd? Kunnen ze het niet meer opbrengen? Scheiding? Bonje met de buren?

Stel de reden is: bonje met de buren. Zullen de verkopers dan naar de buren gaan en zeggen: '' als je zorgt dat we vandaag geen last van je hebben, is de kans groter dat je snel van ons af bent?''

Wat ik mij ook afvraag: hoe zou de verkopende partij zich voorbereiden?

Is er een heel schoonmaakteam langs geweest om álles spik en span te maken? Zijn ze nog naar de kapper geweest om zelf goed voor de dag te komen? Nette kleren aan? Extra lekkere koeken van de bakker om de kijkers in de watten te leggen? Mooie bloemen op tafel?

Als de verkopende partij kinderen heeft, zullen ze dan de kinderen naar opa en oma brengen? Hun eerlijkheid is niet altijd even gepast. '' Mama zegt dat dit huis spookt, en de buurman zit altijd te gluren.''

Ik kan mij voorstellen dat het heel spannend is: hoeveel mensen zullen er komen? Wat vinden ze van ons huis? Zou de koper er tussen zitten?

Ik hoop voor de verkopende partij dat er kijkers komen vandaag. Al is het er maar één; misschien is diegene de persoon die op zoek is naar jouw huis!

Succes vandaag én met de verkoop!

Ellie






Geen opmerkingen:

Een reactie posten