woensdag 3 september 2014

Hemmeltied

Laatst waren Wim en ik allebei thuis.  Ik zat te chillen op de bank, Wim kwam naast mij staan, sloeg zijn handen in elkaar en zei: "zo, en nu is het hemmeltied."
 
Ik schoot in de lach. Hemmeltied? Wat is dát nou weer?
 
Bijzonder hoe snel je zelf een betekenis aan een woord geeft als je de echte betekenis nog niet kent.
Ik dacht namelijk dat dit een benaming was voor een romantisch iets, dat het een soort van paringsdans is ofzo! (Mijn god, dat  ik hier eerlijk voor uit durf te komen.) 

Toen ik me daar een beeld bij had gevormd moest ik heel hard lachen. Stel dat "hemmeltied" wel die betekenis had, dan had Wim dat wel heel subtiel en romantisch gebracht!
 
Nee, hemmeltied heeft niks met romantiek of een paringsdans te maken.
 
Nou ja..
 
Als je met je billen sexy aan het swingen bent terwijl je de wc aan het poetsen bent, wie weet wat het voor een  gevolg heeft!
Of als je onder het stoffen je partner met de plumeau  kietelt, wie weet wat er dan nog op je pad komt!
 
Iedere keer als ik het huis aan het poetsen ben moet ik lachen in mezelf.
Het is weer hemmeltied!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten