dinsdag 2 december 2014

december

Sinterklaas moet nog gevierd worden, maar de kerst liedjes zijn al op de radio. Het is een drukte van jewelste in de winkels, waar de pepernoten naast de kerstkransjes liggen.
Chocolade letters liggen in de schappen en de gourmetschotels zijn in de aanbieding.
Kinderen zijn druk, volgens mij is het december!
 
December, de laatste maand van het jaar en voor mijn gevoel de gene die het snelst voorbij vliegt.
Een eind sprint naar het nieuwe jaar, en alles moet nog even gedaan worden op het laatste moment. "Nog even bij jou op visite, want dat zouden we dit jaar nog doen. " (Waarom heb je dat in de 11 maanden hiervoor niet bedacht?!)

31 dagen vol feesten en gezelligheid, waarbij je tegelijkertijd in een achtbaan zit van emoties.

Je voelt je gelukkig en gezegend met de mensen om je heen, maar je voelt je  tegelijkertijd schuldig. "Mag ik wel genieten van deze tijd nu mijn geliefde er niet meer is? Wat voor houding moet ik in deze situatie aan nemen, hoe ga ik hier mee om?"

Wie heb jij dit jaar verloren zonder dat je dat wilde? En van wie heb jij bewust afscheid genomen om zonder die gene verder te gaan?
Welke doelen heb je bereikt? Wat waren je hoogte punten dit jaar? En waar wil je komend jaar mee aan de slag?

Op één of andere manier sta je aan het eind van het jaar even stil bij alle gebeurtenissen. Ben je echt zo goed bezig geweest met je voornemens? Of heb je die na een week al weer los gelaten?
Waarom zou je het op 1 januari helemaal anders doen?
Als je het echt wilde veranderen, had je het heus al eerder gedaan.

Ik wens jou veel plezier in deze drukke maand en vergeet niet te genieten. Schuldig voelen hoeft niet, het is juist fijn dat je van dingen geniet!

Ps: Struikel niet over dat kindje die in de winkel op de grond ligt, met een Sinterklaasmuts op zijn hoofd en een doos kerstkransjes in zijn handen. ;)
 
Ellie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten